Essentials of Organisational Behaviour in Africa (Essentials of Business and Management in Africa)

個数:

Essentials of Organisational Behaviour in Africa (Essentials of Business and Management in Africa)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 134 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367435219
  • DDC分類 658.0096

Full Description

A concise textbook focusing on organisational behaviour in the African context, this book is featured in Routledge's new Essentials of Business and Management in Africa shortform textbook series.

This book covers organisational behaviour concepts applicable to the African continent and its varied cultures. Chapters thoroughly explore topics including personal and individual factors, motivation, decision making and communication, groups and teams, leadership and influence, conflict, and negotiation. Each chapter refers to aspects of the African context such as cultural values, Ubuntu, and the informal economy and relates these to the topics discussed. The book includes illustrative real-life examples, vignettes, mini-cases and exercises. Undergraduate and postgraduate students in Africa, and with an interest in the area, will appreciate the focus on a region so little discussed in the business and management literature.

Filling a gap in the literature and including a dearth of material, this book will also appeal to current and future practicing managers in African countries, as well as those employed in government and by Non Governmental Organisations (NGOs).

Contents

1. Introduction to Organisational Behaviour 2. Personal/Individual Factors 3. Job Performance and Job Design 4. Motivation 5. Decision Making and Communication 6. Groups/Teams 7. Leadership and Influence 8. Conflict and Negotiation

最近チェックした商品