テクノロジーを用いたプロジェクト・ベースの語学学習:日本のEFL教室における学習者間の協調<br>Project-Based Language Learning with Technology : Learner Collaboration in an EFL Classroom in Japan (Routledge Studies in Applied Linguistics)

個数:
  • ポイントキャンペーン

テクノロジーを用いたプロジェクト・ベースの語学学習:日本のEFL教室における学習者間の協調
Project-Based Language Learning with Technology : Learner Collaboration in an EFL Classroom in Japan (Routledge Studies in Applied Linguistics)

  • ウェブストア価格 ¥13,092(本体¥11,902)
  • Routledge(2021/06発売)
  • 外貨定価 US$ 59.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 595pt
  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 248 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367366377
  • DDC分類 418.00285

Full Description

This book highlights the ways in which insights from technology-mediated project-based language learning research can contribute to our understanding of both learner interaction in specific cultural contexts but also of the role of technology in language learning more generally. The volume situates the discussion within the context of the development of the field, from task-based to project-based language learning, and how these have been shaped over time by the evolution of new technologies. Using the case study of EFL learners in a Japanese classroom, the book adopts a multimodal approach to unpack this phenomena at work by examining learner collaboration in project-based work in a real-world setting. The volume provides a valuable contribution to the ongoing debate about the effective integration of digital technologies in the classroom and will be of particular interest to students and scholars in applied linguistics, computer-assisted language learning, task-based language teaching, and TESOL.

Contents

Introduction



From Task- to Project-Based Language Learning



Computer-Assisted Language Learning: PLATO to Web 2.0



Language Education in Japan and Research Approaches



The Podcast Project



The Virtual World Project



Future Directions

最近チェックした商品