ICT and International Learning Ecologies : Representation and Sustainability Across Contexts

個数:

ICT and International Learning Ecologies : Representation and Sustainability Across Contexts

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 214 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367358556
  • DDC分類 371.33

Full Description

Winner of the Outstanding Publication Award - Book by AECT's Culture, Learning, and Technology Division!

ICT and International Learning Ecologies addresses new ways to explore international, comparative, and cultural issues in education and technology. As today's development orthodoxies push societies around the world to adopt imported information communication tools, new approaches are needed that integrate cultural responsiveness, autonomy, and sustainability into technology-enhanced learning. This edited collection conceptually and methodologically reframes the complexities of teaching and learning in historically marginalized communities around the world, where inequities are often exacerbated by one-size-fits-all programs. Graduate students and researchers of educational technology, international/comparative education, and sustainability education will be better prepared to lead information and communication technologies (ICT) implementation across a range of contexts and learner identities.

Contents

Part 1: Introduction and A Landscape of Literacies and Language: Frameworks, Models, and Illustrations 1. ICT and International Learning Ecologies: An Introduction 2. Talk, Smartphones, Notebooks, and Brown Paper 3. The Impact of Technology on a Multilingual World: Problems and Opportunities 4. A Methodology for Deploying a Digital Literacy Framework for Diverse Socioeconomic and Sector Contexts Part 2: Promoting Cultural Information and Knowledge 5. Making Culture Visible: A Primer for Culturally Grounded Design 6. Aesthetics and Power: Reforming Access to and the Inclusion of Cultural Content in ICT-Supported Education: A Peruvian Case 7. Embracing Indigenous Knowledge Systems in ICT-enabled Education Part 3: Reflections on Positionality, Sustainability, and Design 8. Reflections from the Boundary Spaces: Digitization of Intangible Cultural Heritage and the Co-design of ICT alongside Indigenous Communities in Namibia 9. On Being Proficient Enough to Do (No) Harm: Reflections on Mentoring Visiting Saudi Arabian K-12 Teachers

最近チェックした商品