ステレオタイプと語学学習のモチベーション:日本語とアジア諸言語を第二言語として学ぶ人の研究<br>Stereotypes and Language Learning Motivation : A Study of L2 Learners of Asian Languages

個数:
電子版価格
¥4,604
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

ステレオタイプと語学学習のモチベーション:日本語とアジア諸言語を第二言語として学ぶ人の研究
Stereotypes and Language Learning Motivation : A Study of L2 Learners of Asian Languages

  • ウェブストア価格 ¥15,152(本体¥13,775)
  • Routledge(2020/07発売)
  • 外貨定価 US$ 68.99
  • クリスマスポイント2倍キャンペーン(~12/25)
  • ポイント 274pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 136 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367358068
  • DDC分類 306.44095

Full Description

This book explores stereotypes that learners of six Asian languages— Japanese, Mandarin, Korean, Myanmar, Thai and Vietnamese—hold about the target language country, its cultures and people.

Some of the findings, such as the language learners' mental images of Myanmar, Thailand and Vietnam, are presented here for the first time. Recognizing that stereotypes, and attitudes embedded in them, have an impact on people's actions and behavioural intentions, this book examines whether and how the country stereotypes held by the students influenced their motivation to learn the target language. Besides providing worthwhile insights into the content and structure of the country stereotypes and their relationship with language learning motivation, this book offers methodological and theoretical advancements. Drawing on intellectual heritage of Russian psychologist Lev Vygotsky (1896-1934) the book highlights how the concepts of word meaning (znachenie slova) and word sense (smysl) could be fruitfully employed in studies on stereotypes that people learning a foreign language hold about a target language country.

This book will appeal to all readers interested in stereotypes that people have about foreign countries and also to educators and researchers who study language learning motivation.

Contents

List of figures  List of tables  List of abbreviations  Introduction  1. Stereotypes as a research focus  2. Motivation, attitudes and stereotypes in l2 research: connecting the dots  3. A mixed-methods approach to link country stereotypes and l2 motivation  4. Findings on language learners' country stereotypes and their relationships with l2 motivation  5. Wider implications and conclusions  Appendix 1. Questionnaire on country images and l2 motivation  Appendix 2. Findings on language learners' country stereotypes  Appendix 3. Spss codes for the regression analysis  Glossary  Index

最近チェックした商品