映画生態学:ドーナツ経済学と映画理論・実践<br>Film Ecology : Defending the Biosphere — Doughnut Economics and Film Theory and Practice

個数:

映画生態学:ドーナツ経済学と映画理論・実践
Film Ecology : Defending the Biosphere — Doughnut Economics and Film Theory and Practice

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 124 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367265519
  • DDC分類 791.436553

Full Description

Using the Regenerative economic model - also known as Doughnut Economics - Susan Hayward offers a thought-provoking sketch for a renewed, tentatively revolutionary approach to both film theory and film practice.

This book attempts to answer the questions posed by T.J. Demos (in Against the Anthropocene, 2017): how do we find a way to address planetary harm and the issues it raises within the field of Film Studies? How do we construct a theoretical model that allows us to visualize the ecological transgressions brought about by the growth-model of capitalism which is heavily endorsed by mainstream narrative cinema? By turning to the model set out in Kate Raworth's book Doughnut Economics (2017) and adapting its fundamental principles to a study of narrative cinema, Film Ecology proposes to show how, by using this model, we can usefully plot and investigate films according to criteria that are not genre/star/auteur-led, nor indeed embedded in anthropocentric theoretical models, but principles which are ecologically based. These arguments are brought to life with examples from mainstream narrative films such as The Giant (1956), Mildred Pierce (1945), Erin Brockovich (2000), Wall Street (1987), Hotel Rwanda (2004), and Missing Figures (2016).

This approach will inspire film practitioners, film theorists, critics and analysts, film students and film lovers alike to consider how they might integrate this Doughnut model into their thinking or work as part of their process.

Contents

Introduction

Chapter One: Film and ecology, Doughnut Economics, and film theory

Chapter Two: Film and the Anthropocene: dirty Capitalism - Mildred Pierce (1945), Tulsa (1949), and Giant (1956)

Chapter Three: Where we are now and where we need to be: from Source and Sink to Take->Make->Use->Re-use - Erin Brockovich (2000), Wall Street (1987), and The Wolf of Wall Street (2013)

Chapter Four: A moral imperative to REVOLT: Hotel Rwanda (2004) and Caphernaüm (2018)

最近チェックした商品