Assessment of Reading in International Studies

個数:
電子版価格
¥9,010
  • 電子版あり

Assessment of Reading in International Studies

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 140 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367245375
  • DDC分類 418.4071

Full Description

This book brings together contributions from different scholarly contexts that address a diverse range of focused topics, as well as empirical and conceptual perspectives, on research with international studies.

Some chapters focus on technical aspects, exploring opportunities for drawing causal inferences from the data, and investigating biases originating in distributional scale properties. Others are of a more conceptual nature, addressing changes in the relevance of socio-economic indicators across time and countries, examining the exposure of mother-tongue and English instruction on performance and investigating the effects of test construction on gender difference.

The discussion takes a much-needed meta-perspective on the usefulness of international large-scale assessments for educational research and allows reflection upon possibilities and opportunities for their improvement. This book was originally published as a special issue of Assessment in Education.

Contents

Introduction - Doing research with international assessment studies: methodological and conceptual challenges and ways forward 1. Addressing omitted prior achievement bias in international assessments: an applied example using PIRLS-NPD matched data 2. Distributional properties of the PIRLS-home resource for learning scale and observed effects on reading achievement: are measurements of educational inequalities by latent indices without bias? 3. Configurations of multiple disparities in reading performance: longitudinal observations across France, Germany, Sweden and the United Kingdom 4. Understanding language in education and grade 4 reading performance using a 'natural experiment' of Botswana and South Africa 5. Can test construction account for varying gender differences in international reading achievement tests of children, adolescents and young adults? - A study based on Nordic results in PIRLS, PISA and PIAAC 6. Improving international assessment through evaluation

最近チェックした商品