Teaching History in a Neoliberal Age : Policy, Agency and Teacher Voice (Routledge Research in Education Policy and Politics)

個数:
電子版価格
¥9,054
  • 電子版あり

Teaching History in a Neoliberal Age : Policy, Agency and Teacher Voice (Routledge Research in Education Policy and Politics)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 198 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367227104
  • DDC分類 907.1

Full Description

This book explores changing practice in history classrooms from the autonomy of the 1980s through the introduction of GCSEs and the National Curriculum to the prescription of the National Strategies and the pervasive influence of league tables in the first decade of the twenty-first century. It uses individual narratives from history teachers to shed light on a changing profession.

Showcasing research that is crucial reading for leaders in education, it uses oral accounts from 13 experienced teachers to provide a rich testimony of the constraints and affordances acting on history teachers. The book offers a unique perspective to show how teachers experienced steady but substantial changes in policy and autonomy and how this affected their practice; this detail enhances an analysis of policy and curricular documents across three decades. The findings are crucial for educational settings today, facing crises of teacher recruitment and teacher retention.

This book will be of great interest to academics and higher degree research students in history education, history of education and education policy. It will also be of interest to beginning history teachers and senior school leaders responsible for teacher development and curriculum.

Contents

List of tables

Acknowledgements

List of abbreviations

Introduction

Chapter 1 Debating history education

Chapter 2 Exploring teacher voice

Chapter 3 The historical and global context

Chapter 4 Freedom and choice 1985 to 1990

Chapter 5 Enacting the National Curriculum 1991 to 2011

Chapter 6 Enacting policies beyond the National Curriculum 1991 to 2011

Chapter 7 Collaboration, textbooks and technology 1985 to 2011

Chapter 8 Conclusions

最近チェックした商品