現代ポップ・カルチャーにおける死<br>Death in Contemporary Popular Culture (The Cultural Politics of Media and Popular Culture)

個数:
  • ポイントキャンペーン

現代ポップ・カルチャーにおける死
Death in Contemporary Popular Culture (The Cultural Politics of Media and Popular Culture)

  • ウェブストア価格 ¥39,057(本体¥35,507)
  • Routledge(2019/12発売)
  • 外貨定価 US$ 190.00
  • 【ウェブストア限定】サマー!ポイント5倍キャンペーン 対象商品(~7/21)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,775pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 254 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367185855
  • DDC分類 306.9

Full Description

With intense and violent portrayals of death becoming ever more common on television and in cinema and the growth of death-centric movies, series, texts, songs, and video clips attracting a wide and enthusiastic global reception, we might well ask whether death has ceased to be a taboo. What makes thanatic themes so desirable in popular culture? Do representations of the macabre and gore perpetuate or sublimate violent desires? Has contemporary popular culture removed our unease with death? Can social media help us cope with our mortality, or can music and art present death as an aesthetic phenomenon? This volume adopts an interdisciplinary approach to the discussion of the social, cultural, aesthetic, and theoretical aspects of the ways in which popular culture understands, represents, and manages death, bringing together contributions from around the world focused on television, cinema, popular literature, social media and the internet, art, music, and advertising.

Contents

List of Contributors; Preface and acknowledgement; Introduction: Death as a Topic in Contemporary Popular Culture; Part 1: Collective attitudes towards and responses to death and mortality; 1. Thoughts for the Times on the Death Taboo: Trivialisation, Tivolisation and Re-Domestication in the Age of Spectacular Death; 2. A Stark and Lonely Death': Representations of Dying Alone in Popular Culture; 3. Celebrity Deaths and the Thanatological Imagination; 4. The Penguin and the Wahine; Shipwrecks, Resilience and Popular Culture; Part 2: Aesthetical aspects and mythical structures; 5. Healing Comes from Paradise: Illness, Cures and the Staving Off of Death in Naturist Remedies Advertising; 6. The Aesthetics of Corpses in Popular Culture; 7. Into the Dark Side of Pop Art - From Warhol to Banksy; 8. Towards a Cultural Theory of Killing: The Event of Killing in Quentin Tarantino's Movies; Part 3: Death as a significant narrative device; 9. 'The Radio Said: "There's Another Shot Dead"': Popular Culture, 'Rebel' Songs and Death in Irish Memory; 10. Locating Death in Children's Animated Films; 11. Death in Don Delillo's White Noise: A Literary Diagnosis of Contemporary Death Culture; 12. Narratives of Death and Immortality in the 'Islamic State' Discourse on Twitter; Index

最近チェックした商品