Readings from Programming with Java

個数:

Readings from Programming with Java

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 608 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780357637906
  • DDC分類 005.133

Full Description

Ideal for anyone who has never programmed, McMullen/Matthews/Parsons' READINGS FROM PROGRAMMING WITH JAVA uses a beginner's approach that combines conceptual content with rich examples and hands-on learning activities. Straightforward and student friendly, it emphasizes fundamental computer concepts from a Java programming approach in a clear presentation with little technical jargon. Modules introduce key computer science concepts, procedural programming and object-oriented programming in short segments. Relevant real-world examples, streamlined code and descriptive figures ensure you have a thorough understanding of today's computing concepts. As you build on your computer science knowledge, you will also strengthen your critical-thinking and problem-solving skills -- and confidence.

Contents

1. Computational Thinking.
2. Programming Tools.
3. Literals, Variables, and Constants.
4. Numeric Data Types and Expressions.
5. Character and String Data Types.
6. Decision Control Structures.
7. Repetition Control Structures.
8. Methods.
9. Arrays.
10. Recursion.
11. Classes and Objects.
12. Encapsulation.
13. Inheritance.
14. Polymorphism.
15. Exceptions.
16. File Operations.
17. Abstract Classes and Interfaces.
18. Generics.
19. Linked List Data Structures.
20. Stacks, Queues, and Tables.
21. Trees and Graphs.
22. Algorithm Complexity and Big-O Notation.
23. Search Algorithms.
24. Sorting Algorithms.
25. Processor Architecture.
26. Data Representation.
27. Programming Paradigms.
28. User Interfaces.
29. Software Development Methodologies.
30. Pseudocode, Flowcharts, and Decision Tables.
31. Unified Modeling Language.

最近チェックした商品