The Teacher Development Continuum in the United States and China : Summary of a Workshop

個数:

The Teacher Development Continuum in the United States and China : Summary of a Workshop

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 68 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780309151634
  • DDC分類 371.1

Full Description

In 1999, Liping Ma published her book Knowing and Teaching Elementary Mathematics: Teachers' Understanding of Fundamental Mathematics in the United States and China, which probed the kinds of knowledge that elementary school teachers need to convey mathematical concepts and procedures effectively to their students. Later that year, Roger Howe, a member of the U.S. National Commission on Mathematics Instruction (USNC/MI), reviewed the book for the Notices of the American Mathematical Society, concluding that it 'has lessons for all educational policymakers.'

Intrigued by the idea of superrank teachers, the USNC/MI sponsored a workshop entitled 'The Teacher Development Continuum in the United States and China'. The purpose of the workshop was to examine the structure of the mathematics teaching profession in the United States and China. The main presentations and discussion from the workshop are summarized in this volume.

Table of Contents

Front Matter
1 Comparisons Between Mathematics Education in China and the United States
2 Mathematics Education in the United States
3 Teacher Preparation and the Roles of Master Teachers in China
4 Teacher Preparation and the Roles of Master Teachers in the United States
5 Comparisons and Unanswered Questions
References
Appendix A: Workshop Agenda
Appendix B: Biographies of Workshop Participants

Contents

1 Front Matter; 2 1 Comparisons Between Mathematics Education in China and the United States; 3 2 Mathematics Education in the United States; 4 3 Teacher Preparation and the Roles of Master Teachers in China; 5 4 Teacher Preparation and the Roles of Master Teachers in the United States; 6 5 Comparisons and Unanswered Questions; 7 References; 8 Appendix A: Workshop Agenda; 9 Appendix B: Biographies of Workshop Participants

最近チェックした商品