美しき終末:黙示的想像力と近代世界の形成<br>A Beautiful Ending : The Apocalyptic Imagination and the Making of the Modern World

個数:

美しき終末:黙示的想像力と近代世界の形成
A Beautiful Ending : The Apocalyptic Imagination and the Making of the Modern World

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 332 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780300247329
  • DDC分類 909.08

Full Description

An award-winning historian's revisionary account of the early modern world, showing how apocalyptic ideas stimulated political, religious, and intellectual transformations
 
"A masterful synthesis of the prognostications of faith, knowledge, and politics on a global stage. Martin's book illuminates one of the enduring themes that shaped the medieval and early modern world."—Paula E. Findlen, Stanford University
 
In this revelatory immersion into the apocalyptic, messianic, and millenarian ideas and movements that created the modern world, John Jeffries Martin performs a kind of empathic time travel, entering into the psyche, spirituality, and temporalities of a cast of historical actors in profound moments of discovery. He argues that religious faith—Christian, Jewish, and Muslim—did not oppose but rather fostered the making of a modern scientific spirit, buoyed along by a providential view of history and nature, and a deep conviction in the coming End of the World.
 
Through thoughtful attention to the primary sources, Martin re‑reads the Renaissance, excavating a religious foundation at the core of even the most radical empirical thinking. Familiar icons like Ibn Khaldūn, Columbus, Isaac Luria, and Francis Bacon emerge startlingly fresh and newly gleaned, agents of a history formerly untold and of a modern world made in the image of its imminent end.