Cosmos and Community in Early Medieval Art

個数:

Cosmos and Community in Early Medieval Art

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780300219166
  • DDC分類 709.021

Full Description

In the rapidly changing world of the early Middle Ages, depictions of the cosmos represented a consistent point of reference across the three dominant states—the Frankish, Byzantine, and Islamic Empires. As these empires diverged from their Greco-Roman roots between 700 and 1000 A.D. and established distinctive medieval artistic traditions, cosmic imagery created a web of visual continuity, though local meanings of these images varied greatly. Benjamin Anderson uses thrones, tables, mantles, frescoes, and manuscripts to show how cosmological motifs informed relationships between individuals, especially the ruling elite, and communities, demonstrating how domestic and global politics informed the production and reception of these depictions. The first book to consider such imagery across the dramatically diverse cultures of Western Europe, Byzantium, and the Islamic Middle East, Cosmos and Community in Early Medieval Art illuminates the distinctions between the cosmological art of these three cultural spheres, and reasserts the centrality of astronomical imagery to the study of art history.

最近チェックした商品