レーニン・スターリン時代のソ連の音楽的アイデンティティ<br>Classics for the Masses : Shaping Soviet Musical Identity under Lenin and Stalin

個数:

レーニン・スターリン時代のソ連の音楽的アイデンティティ
Classics for the Masses : Shaping Soviet Musical Identity under Lenin and Stalin

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 296 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780300217193
  • DDC分類 306.4842809470904

Full Description

Musicologist Pauline Fairclough explores the evolving role of music in shaping the cultural identity of the Soviet Union in a revelatory work that counters certain hitherto accepted views of an unbending, unchanging state policy of repression, censorship, and dissonance that existed in all areas of Soviet artistic endeavor. Newly opened archives from the Leninist and Stalinist eras have shed new light on Soviet concert life, demonstrating how the music of the past was used to help mold and deliver cultural policy, how "undesirable" repertoire was weeded out during the 1920s, and how Russian and non-Russian composers such as Mozart, Tchaikovsky, Wagner, Bach, and Rachmaninov were "canonized" during different, distinct periods in Stalinist culture. Fairclough's fascinating study of the ever-shifting Soviet musical-political landscape identifies 1937 as the start of a cultural Cold War, rather than occurring post-World War Two, as is often maintained, while documenting the efforts of musicians and bureaucrats during this period to keep musical channels open between Russia and the West.

最近チェックした商品