The Marble Index : Roubiliac and Sculptural Portraiture in Eighteenth-Century Britain

個数:

The Marble Index : Roubiliac and Sculptural Portraiture in Eighteenth-Century Britain

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 420 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780300204346
  • DDC分類 730.94109033

Full Description

Providing the first thorough study of sculptural portraiture in 18th-century Britain, this important book challenges both the idea that portrait necessarily implies painting and the assumption that Enlightenment thought is manifest chiefly in French art.  By considering the bust and the statue as genres, Malcolm Baker, a leading sculpture scholar, addresses the question of how these seemingly traditional images developed into ambitious forms of representation within a culture in which many core concepts of modernity were being formed.  The leading sculptor at this time in Britain was Louis Francois Roubiliac (1702-1762), and his portraits of major figures of the day, including Alexander Pope, Isaac Newton, and George Frederic Handel, are examined here in detail.  Remarkable for their technical virtuosity and visual power, these images show how sculpture was increasingly being made for close and attentive viewing.  The Marble Index eloquently establishes that the heightened aesthetic ambition of the sculptural portrait was intimately linked with the way in which it could engage viewers familiar with Enlightenment notions of perception and selfhood.

Published for the Paul Mellon Centre for Studies in British Art

最近チェックした商品