Warm Flesh, Cold Marble : Canova, Thorvaldsen, and Their Critics

個数:

Warm Flesh, Cold Marble : Canova, Thorvaldsen, and Their Critics

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 220 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780300197891
  • DDC分類 730.922

Full Description

This brilliant book focuses on the aesthetic concerns of the two most important sculptors of the early 19th century, the great Italian sculptor Antonio Canova (1757-1822) and his illustrious Danish rival Bertel Thorvaldsen (1770-1844). Rather than comparing their artistic output, the distinguished art historian David Bindman addresses the possible impact of Kantian aesthetics on their work. Both artists had elevated reputations, and their sculptures attracted interest from philosophically minded critics. Despite the sculptors' own apparent disdain for theory, Bindman argues that they were in dialogue with and greatly influenced by philosophical and critical debates, and made many decisions in creating their sculptures specifically in response to those debates. Warm Flesh, Cold Marble considers such intriguing topics as the aesthetic autonomy of works of art, the gender of the subject, the efficacy of marble as an imitative medium, the question of color and texture in relation to ideas and practices of antiquity, and the relationship between the whiteness of marble and ideas of race.

最近チェックした商品