ヴァーグナーと舞台芸術<br>Wagner and the Art of the Theatre

個数:

ヴァーグナーと舞台芸術
Wagner and the Art of the Theatre

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 480 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780300197150
  • DDC分類 782.1092

Full Description

The production of Wagner's operas is fiercely debated. In this groundbreaking stage history Patrick Carnegy vividly evokes the—often scandalous—great productions that have left their mark not only on our understanding of Wagner but on modern theatre as a whole. He examines the way in which Wagner himself staged his works, showing that the composer remained dissatisfied with even the best of his productions.
After Wagner's death the scenic challenge was taken up by the Swiss visionary Adolphe Appia, by Gustav Mahler and Alfred Roller in Vienna, and by Otto Klemperer and Ewald Dülberg in Berlin. In Russia the Bolsheviks reinvented Wagner as a social revolutionary, while cinema left its indelible imprint on the Wagnerian stage with Eisenstein's Die Walküre in Moscow in 1940.
Hitler famously appropriated Wagner for his own ends. Patrick Carnegy unscrambles the interaction of politics and stage production, describing how post-war German directors sought a way to bury the uncomfortable past. The book concludes with a critique of the iconoclastic interpretations by Patrice Chéreau, Ruth Berghaus, and Hans-Jürgen Syberberg.

最近チェックした商品