Imprinting the Divine : Byzantine and Russian Icons from the Menil Collection

個数:

Imprinting the Divine : Byzantine and Russian Icons from the Menil Collection

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 168 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780300169683
  • DDC分類 704.94820747641411

Full Description


The Menil's collection of Byzantine and related icons is widely regarded as one of the most important in the United States. Comprising more than sixty works, many acquired by Dominique de Menil in 1985 from the noted British collector Eric Bradley, the group spans twelve hundred years, from the sixth to the eighteenth centuries, and encompasses a number of distinct cultures, including Greek, Balkan, and Russian. In this volume, the first publication to survey this diverse collection, leading scholars explore the history and meaning of these remarkable works, and their continuing power to surprise and impress. Orthodox Christianity developed in the Near East during the Byzantine Empire, in time yielding eleven autocephalous communions of which the Greek, Russian, Romanian, Serbian, and Bulgarian Orthodox churches are the largest today. Each maintained the tradition of icon painting rooted in Byzantium but inflected it in distinctive ways. Transcending time and place through a delicate balance of tradition and innovation, these images of saintly or divine figures were designed to imprint their holy subjects on the human mind. Though largely dismissed as backward by Renaissance and Enlightenment Europeans, icons captured the imagination of early modernist painters, and contemporary audiences appreciate them as aesthetic objects.

最近チェックした商品