『風と共に去りぬ』再考(アメリカのアイコン)<br>Frankly, My Dear : 'Gone with the Wind' Revisited (Icons of America)

個数:

『風と共に去りぬ』再考(アメリカのアイコン)
Frankly, My Dear : 'Gone with the Wind' Revisited (Icons of America)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 272 p./サイズ 15 b/w illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780300164374
  • DDC分類 791.4372

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2009. This is the first book to deal simultaneously with Margaret Mitchell's beloved novel and David Selznick's spectacular film version of "Gone with the Wind." "Haskell's feminist perspective comes to the rescue of a film most academics won't touch and current critics dismiss" (New York Times Book Review, Editors' Choice).

Full Description

An exploration of the book, the movie, and the author of one of the most captivating stories ever told

How and why has the saga of Scarlett O'Hara kept such a tenacious hold on our national imagination for almost three-quarters of a century? In the first book ever to deal simultaneously with Margaret Mitchell's beloved novel and David Selznick's spectacular film version of Gone with the Wind, film critic Molly Haskell seeks the answers. By all industry predictions, the film should never have worked. What makes it work so amazingly well are the fascinating and uncompromising personalities that Haskell dissects here: Margaret Mitchell, David Selznick, and Vivien Leigh. As a feminist and onetime Southern adolescent, Haskell understands how the story takes on different shades of meaning according to the age and eye of the beholder. She explores how it has kept its edge because of Margaret Mitchell's (and our) ambivalence about Scarlett and because of the complex racial and sexual attitudes embedded in a story that at one time or another has offended almost everyone.

Haskell imaginatively weaves together disparate strands, conducting her story as her own inner debate between enchantment and disenchantment. Sensitive to the ways in which history and cinema intersect, she reminds us why these characters, so riveting to Depression audiences, continue to fascinate 70 years later.

最近チェックした商品