Screen Nazis : Cinema, History, and Democracy (Wisconsin Studies in Film)

個数:

Screen Nazis : Cinema, History, and Democracy (Wisconsin Studies in Film)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 368 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780299287146
  • DDC分類 791.43658

Full Description

From the late 1930s to the early twenty-first century, European and American filmmakers have displayed an enduring fascination with Nazi leaders, rituals, and symbols, making scores of films from Confessions of a Nazi Spy (1939) and Watch on the Rhine (1943) through Des Teufels General (The Devil's General, 1955) and Pasqualino settebellezze (Seven Beauties, 1975), up to Der Untergang (Downfall, 2004), Inglourious Basterds

Probing the emotional sources and effects of this fascination, Sabine Hake looks at the historical relationship between film and fascism and its far-reaching implications for mass culture, media society, and political life. In confronting the spectre and spectacle of fascist power, these films not only depict historical figures and events but also demand emotional responses from their audiences, infusing the abstract ideals of democracy, liberalism, and pluralism with new meaning and relevance.

Hake underscores her argument with a comprehensive discussion of films, including perspectives on production history, film authorship, reception history, and questions of performance, spectatorship, and intertextuality. Chapters focus on the Hollywood anti-Nazi films of the 1940s, the West German anti-Nazi films of the 1950s, the East German anti-fascist films of the 1960s, the Italian 'Naziploitation' films of the 1970s, and issues related to fascist aesthetics, the ethics of resistance, and questions of historicisation in films of the 1980s-2000s from the United States and numerous European countries.

最近チェックした商品