Crime and Fantasy in Scandinavia : Fiction, Film and Social Change (New Directions in Scandinavian Studiesnew Directions in Scandinavian Studiesnew Directions in Scandinavian Studiesnew Directions in Scandinavian Studiesnew Directions in Scandinavian

個数:

Crime and Fantasy in Scandinavia : Fiction, Film and Social Change (New Directions in Scandinavian Studiesnew Directions in Scandinavian Studiesnew Directions in Scandinavian Studiesnew Directions in Scandinavian Studiesnew Directions in Scandinavian

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 336 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780295988047
  • DDC分類 839.5

Full Description

Scandinavian popular novels and films have flourished in the last thirty years. In Crime and Fantasy in Scandinavia, Andrew Nestingen argues that the growth and visibility of popular culture have been at the heart of the development of heterogeneous "publics" in Scandinavia, in opposition to the homogenizing influence of the post-World War II welfare state. Novels and films have mobilized readers and viewers, serving as a preeminent site for debates over individualism, collectivity, national homogeneity, gender, and transnational relations.

Crime and Fantasy in Scandinavia provides insight into the changing nature of civil society in Scandinavia through the lens of popular culture. Nestingen develops his argument through the examination of genres where the central theme is individual transgression of societal norms: crime films and novels, melodramas, and fantasy fiction. Among the internationally known writers and filmmakers discussed are Henning Mankell, Aki Kaurismäki, Lukas Moodysson, and Lars von Trier.

Contents

Acknowledgments

Introduction: Popular and Social Transformation in Scandinavian Fictions

1. The New Popular Culture: Popular Fictions and Their Publics

2. Medium Concept: Scandinavian Genre and Art Film Hybrids

3. The Melodrama of Demand: Cultural Politics of the Scandinavian Melodrama

4. Johanna Sinisalo's Monsters: Popular Culture and Heterogeneous Publics

5. Autobiography and the Police: Life Writing and Its Publics

6. The Burned-Out Policeman: Henning Mankell's Transnational Police Procedural

Epilogue

Notes

Filmography

Bibliography

Index

最近チェックした商品