Spontaneous Objects : A Natural History of Art and Its Others

個数:
  • 予約

Spontaneous Objects : A Natural History of Art and Its Others

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 292 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780271100432

Full Description

In the late medieval and early modern periods, European artists, theorists, and natural philosophers imagined Nature not simply as a force of reproduction but as an artist in its own right—a creative power capable of generating images, artifacts, and objects of beauty. Tracing this idea from the fifteenth through early nineteenth centuries, Rebecca Zorach challenges assumptions about human artistic genius and intention that have long dominated histories of art and science.

With inspiration from new materialist theory, Zorach reclaims a largely disregarded undercurrent of historical thought about the powers of nature. Through case studies ranging from Renaissance centaurs and snails to Adam Smith's beaver hat and Kant's travelers' tales, Zorach investigates how ideas about nature's generative power unsettled conventional definitions of image, artifact, and artistic intention. At the same time, Zorach also confronts the violent legacies of a different vision of nature's power: as European empires expanded, emerging natural philosophies contributed to global colonial imaginaries and racial hierarchies, reframing nature as a force to be classified, controlled, and exploited. In seeking to understand whether and how these views of nature cohere, Zorach excavates how the historical formation of the "human" and the "natural" depends on ideas about artistic production and artistic intention.

A significant contribution to art history, visual culture, and environmental humanities, Spontaneous Objects will engage scholars interested in the intersections of art, science, theology, and colonial modernity.

最近チェックした商品