Fragments : Medieval Makers, Modern Responses (Signa: Papers of the Index of Medieval Art at Princeton University)

個数:
  • 予約

Fragments : Medieval Makers, Modern Responses (Signa: Papers of the Index of Medieval Art at Princeton University)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 180 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780271100029

Full Description

Fragments are central to the work of medievalists. Whether caused by destruction, decay, or the loss of context, fragmentation shapes how scholars reconstruct and interpret the Middle Ages. In the study of medieval visual culture especially, fragments evoke lost monuments, damaged manuscripts, and vanished rituals—yet their evidentiary role is often overlooked or assumed rather than critically examined.

This volume brings together seven essays that examine the risks and rewards of working with fragments in the study of medieval culture. Developed from a scholarly conference at the Index of Medieval Art, the chapters examine how incomplete material, pictorial, textual, ritual, and conceptual objects have been interpreted, reconstructed, or newly understood over time. Topics include the medieval reframing of earlier fragments, the politically motivated interpretation of fragments to rewrite a lost past or fabricate a new future, market-driven deceptions of the consumer, and the challenges of decoding how fragments of all kinds speak to those who view and study them today.

A valuable resource for scholars of medieval art, history, and material culture, this collection addresses the fundamental methodological challenges of studying the Middle Ages through incomplete evidence. Offering fresh insights into how fragments are perceived and repurposed across time, it encourages critical reflection on the fragment as both obstacle and opportunity in reconstructing medieval worlds.

In addition to the editors, the contributors include Patricia Blessing, William Diebold, Shirin Fozi, Silvia Gianolio, Gregor Kalas, Henry David Schilb, and Susanne Wittekind.

最近チェックした商品