The Surviving Image : Phantoms of Time and Time of Phantoms: Aby Warburg's History of Art

個数:

The Surviving Image : Phantoms of Time and Time of Phantoms: Aby Warburg's History of Art

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 432 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780271072098
  • DDC分類 707.22

Full Description

The Surviving Image, originally published in French in 2002, is the result of Georges Didi-Huberman's extensive research into the life and work of foundational art historian Aby Warburg. Warburg envisioned an art history that engaged with anthropology, psychoanalysis, and philosophy in order to understand the "life" of images. Drawing on a wide range of Warburg's unpublished letters and diaries, Didi-Huberman demonstrates unequivocally the complexity and importance of Warburg's ideas and the ways in which his legacy was both distorted and diffused as art history became a "humanistic" discipline. The Surviving Image takes Warburg as its main subject but also addresses broader questions regarding art historians' conceptions of time, memory, and symbols and the relationship between art and the rational and irrational forces of the psyche.

Faithfully and thoughtfully translated by Harvey Mendelsohn, this first English-language edition of Didi-Huberman's masterful study of Warburg is a stirring and significant treatise on the philosophical nature of art history.

Contents

Contents

List of Illustrations

Acknowledgements

Translator's Note

Chapter 1: The Image as Phantom: Survival of Forms and Impurities of Time

Chapter 2: The Image as Pathos: Lines of Fracture and Formulas of Intensity

Chapter 3: The Image as Symptom: Fossils in Motion and Montages of Memory

Notes

Bibliography

Index

最近チェックした商品