音楽学とコンピュータ:東西の音楽分析<br>Music Analysis East and West (Computing in Musicology)

個数:

音楽学とコンピュータ:東西の音楽分析
Music Analysis East and West (Computing in Musicology)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 185 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780262582704
  • DDC分類 780.285

基本説明

Contributors include Parag Chordia, Sachiko Deguchi, Annalisa Doneda, Michael Good, Christine Jeanneret, Arvindh Krishnaswamy, Panayotis Mavromatis, Craig Stuart Sapp, Eleanor Selfridge-Field, Katsuhiko Shirai, and Jonathan Veltman.

Full Description


Computing approaches to the representation, interchange, and analysis of musical repertories that do not use conventional notation-in particular, early Western European music and the art music of non-Western cultures.Early Western music and the art music of the non-Western world both lack highly specified, standardized systems of notation. A serious impediment to the systematic study of early and non-Western music arises when a repertory has no extensive notational system, or multiple, non-standardized ones. In different ways, these conditions pertain to medieval and Renaissance music in the West, and to the art music of Asia, which has traditionally depended on oral tradition rather than notation. Computers hold great potential for the analysis of early music repertories and for the study of music that lies outside the Western tradition. This volume of Computing in Musicology considers approaches to the computer representation, interchange, and analysis of music that predates Western European art music, lies outside the bounds of Western European art music, or both. It describes efforts to provide new tools that may make such work more practical in the future, and it brings fresh insights to the repertories themselves. Initial articles in this issue also treat current work on data interchange involving XML, since interchangeability remains an important ingredient of representational designs for all kinds of music.ContributorsThey come from the fields of musicology and ethnomusicology, audio and software engineering, and mathematics and computer science. They include Parag Chordia, Sachiko Deguchi, Annalisa Doneda, Michael Good, Christine Jeanneret, Arvindh Krishnaswamy, Panayotis Mavromatis, Laurent Pugin, Craig Stuart Sapp, Eleanor Selfridge-Field, Katsuhiko Shirai, Iman S. H. Suyoto, Alexandra L. Uitdenbogerd, and Joshua Veltman.

最近チェックした商品