William Kentridge (October Files)

個数:

William Kentridge (October Files)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780262533454
  • DDC分類 741.092

Full Description


Critical texts and interviews that explore the drawings, animations, and theatrical work of the South African artist William Kentridge.Since the 1970s, the South African artist William Kentridge has charted the turbulent terrain of his homeland in both personal and political terms. With erudition, absurdist humor, and an underlying hope in humankind, Kentridge's artwork has examined apartheid, humanitarian atrocities, aging, and the ambiguities of growing up white and Jewish in South Africa. This October Files volume brings together critical essays and interviews that explore Kentridge's work and shed light on the unique working processes behind his drawings, prints, stop-animation films, and theater works.The texts include an interview by the artist Carolyn Christov-Bakargiev, curator of the first major retrospective of Kentridge's work; an essay by Andreas Huyssen on the role of shadow-play in Kentridge's film series 9 Drawing for Projection; and investigations of Kentridge's work for opera and theater by Maria Gough, Joseph Leo Koerner, and Margaret Koster Koerner. An analysis by influential art historian Rosalind Krauss, the editor of this volume, argues that Kentridge's films are the result of a particularly reflexive drawing practice in which the marks on the page-particularly the smudges, smears, and erasures that characterize his stop-animations-define the act of drawing as a temporal medium. Krauss's understanding of Kentridge's work as embodying a fundamental tension between formal and sociological poles has been crucial to subsequent analyses of the artist's work, including the new essay by the anthropologist Rosalind Morris, who has collaborated with Kentridge on several projects.Essays and InterviewsCarolyn Christov-Bakargiev, Maria Gough, Andreas Huyssen, William Kentridge, Joseph Leo Koerner, Margaret Koster Koerner, Rosalind Krauss, Rosalind Morris

最近チェックした商品