映画的な瞬間とは:現代芸術読本<br>The Cinematic (Whitechapel: Documents of Contemporary Art)

個数:
  • ポイントキャンペーン

映画的な瞬間とは:現代芸術読本
The Cinematic (Whitechapel: Documents of Contemporary Art)

  • ウェブストア価格 ¥5,041(本体¥4,583)
  • MIT Press(2007/04発売)
  • 外貨定価 UK£ 16.95
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 225pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 222 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780262532884
  • DDC分類 778.53

基本説明

Contributors: Roland Barthes, Jean Baudrillard, Victor Burgin, Henri Cartier-Bresson, Gilles Deleuze, Philp-Orca di Corcia, Sergei Eisenstein, Nan Goldin, László Joholy-Nagy, Pier Paolo Pasolini, Richard Prince, Steve Reich, Susan Sontag, Jeff Wall, Andy Warhol, etc.

Full Description


The cinematic has been a springboard for the work of many influential artists, including Victor Burgin, Philip-Lorca diCorcia, Stan Douglas, Nan Goldin, Douglas Gordon, Cindy Sherman, and Jeff Wall, among others. Much recent cinema, meanwhile, is rich with references to contemporary photography. Video art has taken a photographic turn into pensive slowness; photography now has at its disposal the budgets and scale of cinema. This addition to Whitechapel's Documents of Contemporary Art series surveys the rich history of creative interaction between the moving and the still photograph, tracing their ever-changing relationship since early modernism.Still photography--cinema's ghostly parent--was eclipsed by the medium of film, but also set free. The rise of cinema obliged photography to make a virtue of its own stillness. Film, on the other hand, envied the simplicity, the lightness, and the precision of photography. Russian Constructivist filmmakers considered avant-garde cinema as a sequence of graphic "shots"; their Bauhaus, Constructivist and Futurist photographer contemporaries assembled photographs into a form of cinema on the page.In response to the rise of popular cinema, Henri Cartier-Bresson exalted the "decisive moment" of the still photograph. In the 1950s, reportage photography began to explore the possibility of snatching filmic fragments. Since the 1960s, conceptual and postconceptual artists have explored the narrative enigmas of the found film still. The Cinematic assembles key writings by artists and theorists from the 1920s on--including Laszlo Moholy-Nagy, Pier Paolo Pasolini, Victor Burgin, Jeff Wall, and Catherine David--documenting the photography-film dialogue that has enriched both media.

最近チェックした商品