Ruth Asawa and the Artist-Mother at Midcentury

個数:
電子版価格
¥8,056
  • 電子版あり

Ruth Asawa and the Artist-Mother at Midcentury

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 344 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780262049498
  • DDC分類 730.92

Full Description

How a group of artist-mothers in postwar San Francisco refused the centuries-old belief that a woman could not make art while also raising children. For most of modern history, to be an artist and a mother was to embody a contradiction in terms. This awful dichotomy, as painter Alice Neel put it, pitted artmaking against caretaking and argued that the best art was made at the expense of family and futurity. But in San Francisco in the 1950s and 60s, a group of artists gathered around Ruth Asawa (1926 2013) began to reject this dominant narrative. In Ruth Asawa and the Artist-Mother at Midcentury, Jordan Troeller analyzes this remarkable moment. Insisting that their labor as mothers fueled their labor as artists, these women redefined key aesthetic concerns of their era, including autonomy, medium-specificity, and originality. Delving into the archive, where the traces of motherhood have not yet been erased from official history, Troeller reveals Ruth Asawa s personal and professional dialogue with several other artist-mothers including Merry Renk, Imogen Cunningham, and Sally Woodbridge. For these women, motherhood was not an essentialized identity, but rather a means to reimagine the terms of artmaking, outside of the patriarchal policing of reproduction. This project unfolded in three broad areas, which also structure the book s chapters: domesticity and decoration; metaphors for creativity; and maternal labor in the public sphere, especially in the public schools. Drawing on queer theory and feminist writings, Troeller argues that in belatedly accounting for the figure of the artist-mother, art history must reckon with an emergent paradigm of artmaking, one predicated on reciprocity, caretaking, and futurity.

Contents

Introduction
Part I: Household Objects
1 The View from Saturn Street
2 Knitting with Iron
Part II: Metaphors of (Pro)Creation
3 Cunningham's Children
4 After Nature
5 Andrea and Maternal Camp
Part III: Caretaking in Public
6 The Alvarado Art Mothers
7 Kitchen Table Monuments
Conclusion: Art History's Blindspot
Acknowledgments
Notes
Index

最近チェックした商品