マニュエル・リマ著/これからのデザイナー:神話を拒み変革を受け入れる<br>The New Designer

個数:
電子版価格
¥4,613
  • 電子版あり

マニュエル・リマ著/これからのデザイナー:神話を拒み変革を受け入れる
The New Designer

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 232 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780262047630
  • DDC分類 124

Full Description

How to develop an ethical design practice and build a better world.

The choices made by designers have a significant effect on the world. Yet so much of the discourse on design focuses on aesthetics rather than ethics. In The New Designer, acclaimed author Manuel Lima aims to change this by challenging common myths and preconceptions about what comprises good design. He argues that designers must take responsibility for the personal, societal, cultural, and environmental impact of their work, rather than simply following a standard template.

As he covers fields ranging from graphic design to industrial design to user-experience design, Lima identifies the major steps that designers must take to be a force for good in the world. Rather than sticking to outmoded ideas about perfectionism and individual genius, designers must work together to tackle some of the most challenging questions of the twenty-first century. How do you make room for humanity, with all its wondrous variations, in a society increasingly driven by metrics, algorithms, and profit? How can ecologically responsible designers consider a product's entire life cycle and look well into the future? And how can designers better respond to a community's local needs while taking advantage of global networks?

Blending approaches derived from ethics, psychology, economics, and ecology, The New Designer is a vital, field-changing treatise that will appeal to any reader who seeks to understand design's massive influence on the contemporary world.

Contents

Preface ix Personal Impact
1 Design is perfection 3
2 Design is about sole genius 23
3 Design is about ideas 45
Societal Impact 
4 Design is about tasks 67
5 Design is a measurable instrument 89
6 Design is an instrument for good 109
Environmental Impact
7 Design is for humans 133
8 Design is the answer 153
9 Design is local 175
Conclusion 
10 Designer of the Future 197
Notes 213
Bibliography 225
Index 251

最近チェックした商品