Heritage and Debt : Art in Globalization (October Books)

個数:

Heritage and Debt : Art in Globalization (October Books)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 344 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780262043694
  • DDC分類 709.04

Full Description

How global contemporary art reanimates the past as a resource for the present, combating modern art's legacy of Eurocentrism.

If European modernism was premised on the new—on surpassing the past, often by assigning it to the "traditional" societies of the Global South—global contemporary art reanimates the past as a resource for the present. In this account of what globalization means for contemporary art, David Joselit argues that the creative use of tradition by artists from around the world serves as a means of combatting modern art's legacy of Eurocentrism. Modernism claimed to live in the future and relegated the rest of the world to the past. Global contemporary art shatters this myth by reactivating various forms of heritage—from literati ink painting in China to Aboriginal painting in Australia—in order to propose new and different futures. Joselit analyzes not only how heritage becomes contemporary through the practice of individual artists but also how a cultural infrastructure of museums, biennials, and art fairs worldwide has emerged as a means of generating economic value, attracting capital and tourist dollars.

Joselit traces three distinct forms of modernism that developed outside the West, in opposition to Euro-American modernism: postcolonial, socialist realism, and the underground. He argues that these modern genealogies are synchronized with one another and with Western modernism to produce global contemporary art. Joselit discusses curation and what he terms "the curatorial episteme," which, through its acts of framing or curating, can become a means of recalibrating hierarchies of knowledge—and can contribute to the dual projects of decolonization and deimperialization.

最近チェックした商品