「蛮族の侵入」で読む美術史の系譜学(英訳)<br>The Barbarian Invasions : A Genealogy of the History of Art (October Books)

個数:
電子版価格
¥5,390
  • 電子版あり

「蛮族の侵入」で読む美術史の系譜学(英訳)
The Barbarian Invasions : A Genealogy of the History of Art (October Books)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 280 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780262043151
  • DDC分類 709.4

Full Description


How the history of art begins with the myth of the barbarian invasion-the romantic fragmentation of classical eternity.The history of art, argues Eric Michaud, begins with the romantic myth of the barbarian invasions. Viewed from the nineteenth century, the Germanic-led invasions of the Roman Empire in the fifth century became the gateway to modernity, seen not as a catastrophe but as a release from a period of stagnation, renewing Roman culture with fresh, northern blood-and with new art that was anti-Roman and anticlassical. Artifacts of art from then on would be considered as the natural product of "races" and "peoples" rather than the creation of individuals. The myth of the barbarian invasions achieved the fragmentation of classical eternity.This narrative, Michaud explains, inseparable from the formation of nation states and the rise of nationalism in Europe, was based on the dual premise of the homogeneity and continuity of peoples. Local and historical particularities became weapons aimed at classicism's universalism. The history of art linked its objects with racial groups-denouncing or praising certain qualities as "Latin" or "Germanic." Thus the predominance of linear elements was thought to betray a southern origin, and the "painterly" a Germanic or northern source. Even today, Michaud points out, it is said that art best embodies the genius of peoples. In the globalized contemporary art market, the ethnic provenance of works-categorized, for example, as "African American," "Latino," or "Native American"-creates added value. The market displays the same competition among "races" that was present at the foundation of art history as a discipline.

最近チェックした商品