ディディ=ユベルマン『イメージが位置をとるとき』(英訳)<br>The Eye of History : When Images Take Positions (Ric Books (Ryerson Image Centre Books))

個数:

ディディ=ユベルマン『イメージが位置をとるとき』(英訳)
The Eye of History : When Images Take Positions (Ric Books (Ryerson Image Centre Books))

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 282 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780262037877
  • DDC分類 779.092

Full Description


An exploration of the interaction of aesthetics and politics in Bertolt Brecht's "photoepigrams."From 1938 to 1955, Bertolt Brecht created montages of images and text, filling his working journal (Arbeitsjournal) and his idiosyncratic atlas of images, War Primer, with war photographs clipped from magazines and adding his own epigrammatic commentary. In this book, Georges Didi-Huberman explores the interaction of politics and aesthetics in these creations, explaining how they became the means for Brecht, a wandering poet in exile, to "take a position" about the Nazi war in Europe. Illustrated with pages from the Arbeitsjournal and War Primer and contextual images including Raoul Hausmann's poem-posters and Walter Benjamin's drawings, The Eye of History offers a new view of important but little-known works by Brecht.Didi-Huberman shows that Brecht took positions without taking sides; he used these montages to challenge the viewpoints of the press and propose other readings, to offer a stylistic and political response to the inescapable visibility of historical events enabled by the photographic medium. Brecht's montages disrupt and scrutinize this visibility by juxtaposing representations of war found in magazines with his own epigrams-a "documentary lyricism" that dismounts and remounts modern history. The montages created meaningful disorder, exposing the truth by disorganizing-a process Didi-Huberman calls a "dialectic of the monteur." These works are examples of "the eyes of history"-when seeing may simultaneously deepen and critique historical knowledge. The montages Didi-Huberman argues, are Brecht's most Benjaminian works.

最近チェックした商品