第二のモダニズム:戦後のMITと建築の技術的社会的転回<br>A Second Modernism : MIT, Architecture, and the 'Techno-Social' Moment (A Second Modernism)

個数:

第二のモダニズム:戦後のMITと建築の技術的社会的転回
A Second Modernism : MIT, Architecture, and the 'Techno-Social' Moment (A Second Modernism)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 928 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780262019859
  • DDC分類 724.6

Full Description


An account of architecture's postwar ambition to transform itself into a research-oriented and technologically complex discipline of design expertise.After World War II, a second modernism emerged in architecture-an attempt, in architectural scholar Joan Ockman's words, "to transform architecture from a 'soft' aesthetic discipline into a 'hard,' objectively verifiable field of design expertise." Architectural thought was influenced by linguistic, behavioral, computational, mediatic, cybernetic, and other urban and behavioral models, as well as systems-based and artificial intelligence theories. This nearly 1,000-page book examines the "techno-social" turn in architecture, taking MIT's School of Architecture and Planning as its exemplar. In essays and interviews, prominent architectural historians and educators examine the postwar "research-industrial" complex, its attendant cult of expertise, and its influence on life and letters both in America and abroad. Paying particular attention to the ways that technological thought affected the culture of the humanities, the social sciences, and architectural design, the book traces this shift toward complexity as it unfolded, from classroom practices to committee deliberations, from the challenges of research to the vicissitudes of funding. Looking closely at the ways that funded research drew academics towards a "problem-solving" and relevance-seeking mentality and away from the imported Bauhaus model of intuition and aesthetics, the book reveals how linguistics, information sciences, operations research, computer technology, and systems theory became part of architecture's expanded toolkit. This is a history not just of a school of architecture but of the research-oriented era itself. It offers a thoroughgoing exploration of the ways that policies, politics, and pedagogy transformed themselves in accord with the exponential growth of institutional power.

最近チェックした商品