Performing Mixed Reality (The Mit Press)

個数:

Performing Mixed Reality (The Mit Press)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 312 p./サイズ 110 illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780262015769
  • DDC分類 709.051

基本説明

A Computer scientist and a performance and new media theorist define and document the emerging field of mixed reality performance.

Full Description


A computer scientist and a performance and new media theorist define and document the emerging field of mixed reality performance.Working at the cutting edge of live performance, an emerging generation of artists is employing digital technologies to create distinctive forms of interactive, distributed, and often deeply subjective theatrical performance. The work of these artists is not only fundamentally transforming the experience of theater, it is also reshaping the nature of human interaction with computers. In this book, Steve Benford and Gabriella Giannachi offer a new theoretical framework for understanding these experiences-which they term mixed reality performances-and document a series of landmark performances and installations that mix the real and the virtual, live performance and interactivity. Benford and Giannachi draw on a number of works that have been developed at the University of Nottingham's Mixed Reality Laboratory, describing collaborations with artists (most notably the group Blast Theory) that have gradually evolved a distinctive interdisciplinary approach to combining practice with research. They offer detailed and extended accounts of these works from different perspectives, including interviews with the artists and Mixed Reality Laboratory researchers. The authors develop an overarching theory to guide the study and design of mixed reality performances based on the approach of interleaved trajectories through hybrid structures of space, time, interfaces, and roles. Combinations of canonical, participant, and historic trajectories show how such performances establish complex configurations of real and virtual, local and global, factual and fictional, and personal and social.

最近チェックした商品