Indian Cinema in the Time of Celluloid : From Bollywood to the Emergency

個数:

Indian Cinema in the Time of Celluloid : From Bollywood to the Emergency

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 432 p./サイズ 210 b/w photos.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780253352682
  • DDC分類 791.430954

Full Description

In Indian Cinema in the Time of Celluloid, Ashish Rajadhyaksha argues that any exploration of the social uses to which cinema is put in a place like India can only make sense if it transforms our understanding of cinema itself. Taking as his timeframe the era of celluloid, which is also marked by public experiences of spectatorship and uses of cinema by the state, Rajadhyaksha examines three moments of crisis for the Indian State in which cinema played a central role.

Contents

1. Introduction
PART I: THE 'CINEMA-EFFECT' OUTSIDE THE CINEMA: 'BOLLYWOOD' AND THE PERFORMING CITIZEN
2. 'Bollywood' 2004: The Globalized Freak Show of what was Cinema
3. When Was Bollywood?
4. The 'Cinema-Effect': Cultural Rights Vs. The Production Of Authenticity
5. Social Lineages of the Cinema-Effect: Demonstrating Spectatorial Ability
Afterword: Bollywood And The Cinema-Effect: A Concluding Note
PART II: ADMINISTERING THE SYMBOLS OF AUTHENTICITY-PRODUCTION: THE CINEMA-EFFECT AND THE STATE - AND REVISITING A 1990s CONTROVERSY
6. Administering The Symbols Of Authenticity-Production
7. 'You Can See Without Looking': The Cinematic 'Author' and Freedom Of Expression in the Cinema
8. 'People-Nation' And Spectatorial Rights: The Political 'Authenticity-Effect', the Shiv Sena and a Very Bombay History
PART III: 1970S QUESTIONS: THE CINEMA-EFFECT, THE NATIONAL SYMBOLIC AND THE AVANT-GARDE
9. The Nation Detours
10. The Indian Emergency
11. The Problem, and a 'Coproduction Of Modernities'
12. 'Taking' The Shot': Alternative Beginnings To The Mechanism
13. The Practice: Two Films And A Painting (1): Bhupen Khakhar's List
14. The Practice: Two Films And A Painting (2): Mani Kaul And The 'Cinematic Object' - Uski Roti
15. The Practice: Two Films And A Painting (3): Gautam Ghose's Maabhoomi, Territorial Realism And The 'Narrator'

最近チェックした商品