New Francophone African and Caribbean Theatres (African Expressive Cultures)

個数:

New Francophone African and Caribbean Theatres (African Expressive Cultures)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 230 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780253222268
  • DDC分類 842.9140996

Full Description

John Conteh-Morgan explores the multiple ways in which African and Caribbean theatres have combined aesthetic, ceremonial, experimental, and avant-garde practices in order to achieve sharp critiques of the nationalist and postnationalist state and to elucidate the concerns of the francophone world. More recent changes have introduced a transnational dimension, replacing concerns with national and ethnic solidarity in favor of irony and self-reflexivity. New Francophone African and Caribbean Theatres places these theatres at the heart of contemporary debates on global cultural and political practices and offers a more finely tuned understanding of performance in diverse diasporic networks.

Contents

Acknowledgments
Preface by John Conteh-Morgan and Dominic Thomas
Introduction: Instrumentalizing Performance and the Francophone Postcolonial Performative
1. Cultural Trauma and Ritual Re-membering: Werewere Liking's Les mains veulent dire
2. The Dramatist as Epic Performer: Eugène Dervain's Saran, ou La reine scélérate
3. The Power and the Pleasures of Dramatized Narrative: Bernard Zadi Zaourou's La guerre des femmes
4. Theatre as Writing and Voice: Patrick Chamoiseau's Manman Dlo contre la fée Carabosse
5. Tradition Instrumentalized: Elie Stephenson's O Mayouri
6. Militariat Grotesqueries and Tragic Lament: Tchicaya U Tam'si's Le destin glorieux du Maréchal Nnikon Nniku, prince qu'on sort and Le bal de Ndinga
7. From the Grotesque to the Fantastic: Sony Labou Tansi's Qui a mangé Madame d'Avoine Bergotha?
8. Exile and the Failure of the Nation; or, Diasporic Subjectivity from Below: Simone Schwarz-Bart's Ton beau capitaine
Conclusion: Francophone Theatres in the Age of Globalization
References
Index

最近チェックした商品