アフリカのポストコロニアル映画<br>Postcolonial African Cinema : From Political Engagement to Postmodernism

個数:

アフリカのポストコロニアル映画
Postcolonial African Cinema : From Political Engagement to Postmodernism

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 296 p./サイズ 34 b/w photos.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780253219145
  • DDC分類 791.43096

基本説明

Using Zizek, Badiou, and a range of Lacanian and postmodern-based approaches, Harrow attempts to redefine the possibilities of an African cinematic practice.

Full Description

Kenneth W. Harrow offers a new critical approach to African cinema—one that requires that we revisit the beginnings of African filmmaking and the critical responses to which they gave rise, and that we ask what limitations they might have contained, what price was paid for the approaches then taken, and whether we are still caught in those limitations today.
Using Žižek, Badiou, and a range of Lacanian and postmodern-based approaches, Harrow attempts to redefine the possibilities of an African cinematic practice—one in which fantasy and desire are placed within a more expansive reading of the political and the ideological. The major works of Sembène Ousmane, Djibril Diop Mambéty, Souleymane Cisse, Jean-Pierre Bekolo, Jean-Marie Teno, Bassak ba Kohbio, and Fanta Nacro are explored, while at the same time the project of current postmodern theory, especially that of Jameson, is called into question in order that an African postmodernist cultural enterprise might be envisioned.

Contents

Contents
Preface: Out with the Authentic, In with the Wazimamoto
Acknowledgments
Introduction: The Creation of a Cinema Engagé
1. Did We Get Off to the Wrong Start? Toward an Aesthetic of Surface versus Depth
2. Sembène's Xala, the Fetish, and the Failed Trickster
3. Cameroonian Cinema: Ba Kobhio, Teno, and the Technologies of Power
4. From Jalopy to Goddess: Quartier Mozart, Faat Kine, and Divine carcasse
5. Toward a Žižekian Reading of African Cinema
6. Aristotle's Plot: What's Inside the Can?
7. Finye: The Fantasmic Support
8. Hyenas: Truth, Badiou's Ethics, and the Return of the Void
9. Toward a Postmodern African Cinema: Fanta Nacro's "Un Certain matin" and Djibril Diop Mambéty's Parlons Grand-Mère
Notes
Filmography
Bibliography
Index

最近チェックした商品