From Mouse to Mermaid : The Politics of Film, Gender, and Culture

個数:

From Mouse to Mermaid : The Politics of Film, Gender, and Culture

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 280 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780253209788
  • DDC分類 791.4301

基本説明

Addresses the Disney film legacy from feminist, marxist, poststructuralist, and cultural studies perspectives.

Full Description

From Mouse to Mermaid, an interdisciplinary collection of original essays, is the first comprehensive, critical treatment of Disney cinema. Addressing children's classics as well as the Disney affiliates' more recent attempts to capture adult audiences, the contributors respond to the Disney film legacy from feminist, marxist, poststructuralist, and cultural studies perspectives. The volume contemplates Disney's duality as an American icon and as an industry of cultural production, created in and through fifty years of filmmaking. The contributors treat a range of topics at issue in contemporary cultural studies: the performance of gender, race, and class; the engendered images of science, nature, technology, family, and business. The compilation of voices in From Mouse to Mermaid creates a persuasive cultural critique of Disney's ideology.
The contributors are Bryan Attebery, Elizabeth Bell, Claudia Card, Chris Cuomo, Ramona Fernandez, Henry A. Giroux, Robert Haas, Lynda Haas, Susan Jeffords, N. Soyini Madison, Susan Miller, Patrick Murphy, David Payne, Greg Rode, Laura Sells, and Jack Zipes.

Contents

Acknowledgments
Introduction: Walt's in the Movies—Elizabeth Bell, Lynda Haas, and Laura Sells
Section I: Sanitizations/Disney Film as Cultural Pedagogy
Breaking the Disney Spell—Jack Zipes
Memory and Pedagogy in the "Wonderful World of Disney": Beyond the Politics of Innocence—Henry A. Giroux
Pinocchio—Claudia Card
Disney Does Dutch: Billy Bathgate and the Disneyficationof the Gangster Genre—Robert Haas
The Movie You See, The Movie Don't: How Disney Do's That Old Time Derision—Susan Miller and Greg Rode
Section II: Contestations/Disney Film as Gender Construction
Somatexts at the Disney Shop: Constructing the Pentimentos of Women's Animated Bodies—Elizabeth Bell
"The Whole Wide World was Scribbed Clean": The Androcentric Animation of Denatured Disney—Patrick D. Murphy
Bambi—David Payne
Beyond Captain Nemo: Disney's Science Fiction—Brian Attebery
The Curse of Masculinity: Disney's Beauty and the Beast—Susan Jeffords
Section III: Erasures/Disney Film as Identity Politics
"Where Do The Mermaids Stand?"Voice and Body in The Little Mermaid—Laura Sells
"Eighty-Six the Mother": Murder, Matricide, and Good Mothers—Lynda Haas
Spinsters in Sensible Shoes: Mary Poppins and Bedknobs and Broomsticks—Chris Cuomo
Pretty Woman Through the Triple Lens of Black Feminist Spectatorship—D.Soyini Madison
Pachuco Mickey—Ramona Fernancez
Contributors
Index

最近チェックした商品