The Voice of Technology : Soviet Cinema's Transition to Sound, 1928-1935

個数:

The Voice of Technology : Soviet Cinema's Transition to Sound, 1928-1935

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 294 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780253032645
  • DDC分類 791.430947

Full Description

As cinema industries around the globe adjusted to the introduction of synch-sound technology, the Soviet Union was also shifting culturally, politically, and ideologically from the heterogeneous film industry of the 1920s to the centralized industry of the 1930s, and from the avant-garde to Socialist Realism. In The Voice of Technology: Soviet Cinema's Transition to Sound, 1928-1935, Lilya Kaganovsky explores the history, practice, technology, ideology, aesthetics, and politics of the transition to sound within the context of larger issues in Soviet media history. Industrialization and centralization of the cinema industry greatly altered the way movies in the Soviet Union were made, while the introduction of sound radically altered the way these movies were received. Kaganovsky argues that the coming of sound changed the Soviet cinema industry by making audible, for the first time, the voice of State power, directly addressing the Soviet viewer. By exploring numerous examples of films from this transitional period, Kaganovsky demonstrates the importance of the new technology of sound in producing and imposing the "Soviet Voice."

Contents

Acknowledgments
Note on Transliteration
Prologue
Introduction: The Long Transition: Soviet Cinema and the Coming of Sound
1. The Voice of Technology and the End of Soviet Silent Film: Grigori Kozintsev and Leonid Trauberg's Alone
2. The Materiality of Sound: Dziga Vertov's Enthusiasm and Esfir Shub's K.Sh.E.
3. The Homogeneous Thinking Subject, or Soviet Cinema Learns to Sing: Igor Savchenko's TheAccordion
4. Multilingualism and Heteroglossia in Aleksandr Dovzhenko's Ivan and Aerograd
5. "Les Silences de la voix": Dziga Vertov's Three Songs of Lenin
Conclusion: Socialist Realist Sound
Works Cited
Index

最近チェックした商品