Teaching with Digital Humanities : Tools and Methods for Nineteenth-Century American Literature

個数:

Teaching with Digital Humanities : Tools and Methods for Nineteenth-Century American Literature

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 298 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780252083983
  • DDC分類 810.9003

Full Description

Jennifer Travis and Jessica DeSpain present a long-overdue collection of theoretical perspectives and case studies aimed at teaching nineteenth-century American literature using digital humanities tools and methods. Scholars foundational to the development of digital humanities join educators who have made digital methods central to their practices. Together they discuss and illustrate how digital pedagogies deepen student learning. The collection's innovative approach allows the works to be read in any order. Travis and DeSpain curate conversations on the value of project-based, collaborative learning; examples of real-world assignments where students combine close, collaborative, and computational reading; how digital humanities aids in the consideration of marginal texts; the ways in which an ethics of care can help students organize artifacts; and how an activist approach affects debates central to the study of difference in the nineteenth century.

A supplemental companion website with substantial appendixes of syllabi and assignments is now available for readers of Teaching with Digital Humanities.

Contents

CoverTitle PageCopyrightContentsAcknowledgmentsIntroduction: Digital Humanities and the Nineteenth-Century American Literature ClassroomAdditional TagsPART ONE. MAKE1. Kaleidoscopic Pedagogy in the Classroom Laboratory2. The Trials and Errors of Building Prudence Person's Scrapbook: An Annotated Digital Editio3. Nineteenth-Century Literary History in a Web 2.0 WorldPART TWO. READ4. Melville by Design5. Data Approaches to Emily Dickinson and Eliza R. Snow6. Reading Macro and Micro Trends in Nineteenth-Century Theater HistoryPART THREE. RECOVER7. What We've Learned (about Recovery) through the Just Teach One Project8. The Just Teach One: Early African American Print Project9. Teaching the Politics and Practice of Textual Recovery with DIY Critical EditionsPART FOUR. ARCHIVE10. Putting Students "In Whitman's Hand"11. Making Digital Humanities Tools More Culturally Specific and More Culturally Sensitive12. Teaching Bioregionalism in a Digital AgePART FIVE. ACT13. DH and the American Literature Canon in Pedagogical Practice14. Uncle Tom's Cabin and Archives of Injustice15. Merging Print and Digital Literacies in the African American Literature ClassroomAbout the ContributorsIndex

最近チェックした商品