Nazi Film Melodrama

個数:

Nazi Film Melodrama

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780252079351
  • DDC分類 791.43028092243

Full Description

Cultural productions in the Third Reich often served explicit propaganda functions of legitimating racism and glorifying war and militarism. Likewise, the proliferation of domestic and romance films in Nazi Germany also represented an ideological stance. Rather than reinforcing traditional gender role divisions and the status quo of the nuclear family, these films were much more permissive about desire and sexuality than previously assumed. Focusing on German romance films, domestic melodramas, and home front films from 1933 to 1945, Nazi Film Melodrama shows how melodramatic elements in Nazi cinema functioned as part of a project to move affect, body, and desire beyond the confines of bourgeois culture and participate in a curious modernization of sexuality engineered to advance the imperialist goals of the Third Reich. Offering a comparative analysis of Nazi productions with classical Hollywood films of the same era, Laura Heins argues that German fascist melodramas differed from their American counterparts in their negative views of domesticity and in their use of a more explicit antibourgeois rhetoric. Nazi melodramas, film writing, and popular media appealed to viewers by promoting liberation from conventional sexual morality and familial structures, presenting the Nazi state and the individual as dynamic and revolutionary. Some spectators objected to the eroticization and modernization of the public sphere under Nazism, however, pitting Joseph Goebbels' Ministry of Propaganda against more conservative film audiences in a war over the very status of domesticity and the shape of the family. Drawing on extensive archival research, this perceptive study highlights the seemingly contradictory aspects of gender representation and sexual morality in Nazi-era cinema.

最近チェックした商品