モダニズム文学と大西洋奴隷貿易への境界を越える想像力<br>Modernism and the Middle Passage (Modernist Latitudes)

個数:
  • 予約

モダニズム文学と大西洋奴隷貿易への境界を越える想像力
Modernism and the Middle Passage (Modernist Latitudes)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 320 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780231217255
  • DDC分類 809.9112

Full Description

Modernism is typically thought of as focusing on the new and now, not looking backward at historical catastrophes. Yet in many surprising, often submerged ways, the transatlantic slave trade shaped the works of both Black and white writers. This book reveals how modernists turned to the Middle Passage—and, in so doing, upended Western ideas about time and space, race and gender, and the category of the human.

Bringing together Afro-diasporic and Black studies scholarship, modernist aesthetics, and environmental studies, Laura Winkiel presents a new literary history of modernism from the perspective of the Atlantic and its role in slavery and colonization. She examines the works of African, Caribbean, British, and US writers including Joseph Conrad, William Faulkner, Langston Hughes, Zora Neale Hurston, Claude McKay, Jean Rhys, Amos Tutuola, and Virginia Woolf, as well as later interlocutors such as Marlon James and Jamaica Kincaid. Paying particular attention to settings on shorelines, deltas, archipelagos, and the ocean, Winkiel argues that allusions to the slave trade make visible the exploitative structural relations between the metropolis and the colonies and between the liberal subject and its others. By turning to the ocean and its violent histories, this groundbreaking book rethinks the fraught relationship of modernism and race.

Contents

Acknowledgments
Overture
1. Reading with the Sea
2. Alluvium: Langston Hughes, Zora Neale Hurston, and Claude McKay
(interlude)
3. Waves: Virginia Woolf and Kabe Wilson
4. Archipelago: Jean Rhys, Marlon James, and Jamaica Kincaid
5. Delta: William Faulkner and Amos Tutuola
Coda
Notes
Index

最近チェックした商品