アラン・バディウ著/マルブランシュ(英訳)<br>Malebranche : Theological Figure, Being 2 (The Seminars of Alain Badiou)

個数:

アラン・バディウ著/マルブランシュ(英訳)
Malebranche : Theological Figure, Being 2 (The Seminars of Alain Badiou)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780231174794
  • DDC分類 194

Full Description

Alain Badiou is perhaps the world's most significant living philosopher. In his annual seminars on major topics and pivotal figures, Badiou developed vital aspects of his thinking on a range of subjects that he would go on to explore in his influential works. In this seminar, Badiou offers a tour de force encounter with a lesser-known seventeenth-century philosopher and theologian, Nicolas Malebranche, a contemporary and peer of Spinoza and Leibniz.

The seminar is at once a record of Badiou's thought at a key moment in the years before the publication of his most important work, Being and Event, and a lively interrogation of Malebranche's key text, the Treatise on Nature and Grace. Badiou develops a rigorous yet novel analysis of Malebranche's theory of grace, retracing his claims regarding the nature of creation and the relation between God and world and between God and Jesus. Through Malebranche, Badiou develops a radical concept of truth and the subject. This book renders a seemingly obscure post-Cartesian philosopher fascinating and alive, restoring him to the philosophical canon. It occupies a pivotal place in Badiou's reflections on the nature of being that demonstrates the crucial role of theology in his thinking.

Contents

Introduction
1. Affects in Configuration: Controversy and Conviviality in Fatih Akın's The Edge of Heaven and Asghar Farhadi's A Separation
2. Critical Intensity: Jean-Luc Godard's and Rainer Werner Fassbinder's Defamiliarized Worldmaking Practices
3. Genre Assemblages: Affective Incisions in Fatih Akın's The Cut and Aki Kaurismäki's Refugee Trilogy
4. Tenderly Cruel Realisms: Objectfull Assembly and the Horizon of a Shared World
Epilogue: Reconfiguring Resistance
Acknowledgments
Notes
Bibliography
Index

最近チェックした商品