教育における文化、カリキュラムとアイデンティティ<br>Culture, Curriculum, and Identity in Education

個数:

教育における文化、カリキュラムとアイデンティティ
Culture, Curriculum, and Identity in Education

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 232 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780230622043
  • DDC分類 370.117

基本説明

Analyzes equity and diversity in schools and teacher education.

Full Description

This book analyzes equity and diversity in schools and teacher education. Within this broad and necessary context, the book raises some critical issues not previously explored in many multicultural and urban education texts.

Contents

Foreword; J.J.Irvine Introduction; H.R.Milner PART I: IDENTITY AND P-12 CURRICULUM IN MULTIPLE CONTEXTS The Identity-Perception Gap: Teachers Confronting the Difference between Who They (Think They) are and How They are Perceived by Students; E.Toshalis Developing a Multicultural Curriculum in a Predominantly White Teaching Context: Lessons from an African American Teacher in a Suburban English Classroom; H.R.Milner PART II: CULTURE, CURRICULUM, AND IDENTITY WITH IMPLICATIONS FOR ENGLISH LANGUAGE LEARNERS AND IMMIGRATION Promoting Educational Equity for a Recent-Immigrant Mexican Student in an English-Dominant Classroom: What Does it Take?; A.C.DaSilva Iddings As Cultures Collide: Unpacking the Sociopolitical Context Surrounding English Language Learners; J.G.Irizarry Schooling and the University Plans of Immigrant Black Students from an Urban Neighborhood; C.E.James PART III: SPIRITUALITY AS IDENTITY WITH IMPLICATIONS FOR RESEARCH AND TEACHING Leadership and a Critical Spirit of Resistance: New Ways to Conceptualize Qualitative Research on Leadership and Spirituality; M.E.Dantley Illuminating Pathways from Moral Bankruptcy to a Spiritual Awakening; S.D.Hancock PART IV: CULTURE, CURRICULUM, AND IDENTITY WITH IMPLICATIONS FOR TEACHER EDUCATION Race, Narrative Inquiry, and Self-Study in Curriculum and Teacher Education; H.R.Milner Messages to Teacher Educators from the Margins: Teachers of Color on Equity in Diverse Classrooms; B.Cross Afterword; S.Nieto

最近チェックした商品