The Rise of Marketing and Market Research (Worlds of Consumption)

個数:

The Rise of Marketing and Market Research (Worlds of Consumption)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 312 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780230341067
  • DDC分類 381.09

Full Description

This volume serves up a combination of broad questions, theoretical approaches, and manifold case studies to explore how people have sought to understand markets and thereby reduce risk, whether they have approached this challenge with a practical view based on their own business acumen or used the tools of scholarship.

Contents

The Origins of Marketing and Market Research: Information, Institutions, and Markets; H.Berghoff , P.Scranton  & U.Spiekermann Selling Indian Indigo in Traditional and Modern European Markets, 1780-1910; A.Engel 'Cotton Guessers': Crop Forecasters and the Rationalizing of Uncertainty in American Cotton Markets, 1890-1905; J.L.Pietruska Mail-Order Doctors and Market Research, 1890-1930; D.J.Robinson Making Metropolitan Markets: Information, Intermediaries, and Real Estate in Modern Paris; A.M.Yates Introducing Small Firms to International Markets: The Debates over the Commercial Museums in France and Germany, 1880-1910; S.A.Marin Making the Ledgers Talk: Customer Control and the Origins of Retail Data Mining, 1920-1940; J.Lauer Markets, Consumers, and the State: The Uses of Market Research in Government and the Public Sector in Britain, 1925-1955; S.Schwarzkopf Mrs. Housewife and the Ad Men: Advertising, Market Research, and Mass Consumption in Postwar Britain; S.Nixon Subliminal Seduction: The Politics of Consumer Research in Post-World War II America; K.Lipartito Gender Realignment: The Design and Marketing of Gas Stations for Women; G.Donofrio The Bad Science and the Black Arts: The Reception of Marketing in Socialist Europe; P.H.Patterson

最近チェックした商品