多言語コミュニケーションとしての広告<br>Advertising as Multilingual Communication

個数:

多言語コミュニケーションとしての広告
Advertising as Multilingual Communication

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 206 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780230217065
  • DDC分類 659.1

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2005. Contents: Defining Multilingualism in a Market Context/ Foreign Languages in Advertising Discourse/ Minority Languages, Accents and Dialects in Advertising/ The Pan-National Context/ etc.

Full Description

Advertising has traditionally communicated messages to consumers with strong local and national identities. However, increasingly, products, producers, advertising agencies and media are becoming internationalized. In the development of strategies that appeal to a large multinational consumer base, advertising language takes on new 'multilingual' features. The author explores the role of advertising language in this new globalized environment, from a communicative theory point of view, as well as from a close linguistic analysis of some major advertising campaigns within a multicultural and multilingual marketplace.

Contents

Acknowledgements Introduction Defining Multilingualism in a Market Context The Functioning of Advertising in a Consumer Society Advertising Texts and Different Languages Conclusion Foreign Languages in Advertising Discourse Ethnocentric Marketing and Linguistic Fetish Country of Origin and Linguistic Fetish The German Linguistic Fetish The French Linguistic Fetish Conclusion The Special Case of English The Various Fetishes of International English Websites and English English and Market Discourses in Central and Eastern Europe Conclusion Minority Languages, Accents and Dialects in Advertising Languages and Ethno-Marketing Irish - English and Advertising The Irish Language and Advertising Conclusion Multilingual Advertising in a Pan-National Media Context New Media Paradigms and Communicative Contexts Speaking the Language of 46 Million Europeans: The Case of Eurosport Advertising Texts on Eurosport British Eurosport as a Multilingual Medium Conclusion Creating 'Multilingual' Texts: Combating Multilingualism Creating 'Multilingual' Texts Combating Multilingualism And the Future Notes Bibliography Index

最近チェックした商品