マルクス主義と教育学<br>Marxism and Education : Renewing the Dialogue, Pedagogy, and Culture (Marxism and Education)

個数:

マルクス主義と教育学
Marxism and Education : Renewing the Dialogue, Pedagogy, and Culture (Marxism and Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 248 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780230111691
  • DDC分類 370.1

基本説明

Marxist thinking can offer a critical understanding of education in an international context, Jones tackles these issues from a variety of angles and perspectives, taking advantage of recent theoretical innovations in Marxist analysis as well as the personal experiences of educational practitioners with Marxist commitments.

Full Description

Marxist thinking can offer a critical understanding of education in an international context. Jones tackles these issues from a variety of angles and perspectives, taking advantage of recent theoretical innovations in Marxist analysis as well as the personal experiences of educational practitioners with Marxist commitments. With a specific focus on pedagogical practices as cultural practices, this book combines detailed case studies of local situations with broad, critical overviews of global development and challenges.

Contents

PART I: MARXISM AND CULTURE: EDUCATIONAL PERSPECTIVES Culture, Class and Education: a Reflective Essay; T.Wrigley Learning to Labour with Feeling: Class, Gender and Emotion in Childcare Education and Training; H.Colley 'For a People's Clydebank': Learning the Ethic of Solidarity Amidst the Wreckage of Neo-Liberalism in Contemporary Scotland; C.Collins PART II: MARXISM AND THE CULTURE OF EDUCATIONAL PRACTICE Learning the Feeling Rules: Exploring Hochschild's Thesis on the Alienating Experience of Learning and Performing Emotional Labor; P.Brook Adult Education and the 'Matter' of Consciousness in Marxist-Feminism; S.Carpenter  & S.Mojab A Little Night Reading: Marx, Assessment and the Professional Doctorate in Education; V.Perselli PART III: MARXISM AND EDUCATION: ADVANCING THEORY From Relational Ontology to a Transformative Activist Stance on Development and Learning: Expanding Vygotsky's (CHAT) Project; A.Stetsenko Activity, Activity Theory and the Marxian Legacy; P.Jones Critical Pedagogy as Revolutionary Practice; P.McLaren

最近チェックした商品