The Scattered Court : Hindustani Music in Colonial Bengal (Chicago Studies in Ethnomusicology)

個数:
  • ポイントキャンペーン

The Scattered Court : Hindustani Music in Colonial Bengal (Chicago Studies in Ethnomusicology)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780226825458
  • DDC分類 780.95414

Full Description

Presents a new history of how Hindustani court music responded to the political transitions of the nineteenth century.
 
How far did colonialism transform north Indian music? In the period between the Mughal empire and the British Raj, how did the political landscape bleed into aesthetics, music, dance, and poetry? Examining musical culture through a diverse and multilingual archive, primarily using sources in Urdu, Bengali, and Hindi that have not been translated or critically examined before, The Scattered Court challenges our assumptions about the period. Richard David Williams presents a long history of interactions between northern India and Bengal, with a core focus on the two courts of Wajid Ali Shah (1822-1887), the last ruler of the kingdom of Awadh. He charts the movement of musicians and dancers between the two courts in Lucknow and Matiyaburj, as well as the transregional circulation of intellectual traditions and musical genres, and demonstrates the importance of the exile period for the rise of Calcutta as a celebrated center of Hindustani classical music. Since Lucknow is associated with late Mughal or Nawabi society and Calcutta with colonial modernity, examining the relationship between the two cities sheds light on forms of continuity and transition over the nineteenth century, as artists and their patrons navigated political ruptures and social transformations. The Scattered Court challenges the existing historiography of Hindustani music and Indian culture under colonialism by arguing that our focus on Anglophone sources and modernizing impulses has directed us away from the aesthetic subtleties, historical continuities, and emotional dimensions of nineteenth-century music.

Contents

Note on Transliteration

Introduction

1   Courts in Crisis: Listening to Art Music in Mughal Bengal

2   The Musical Ascent of Calcutta

3   Rethinking Nawabi Decadence

4   Music at Matiyaburj

5   Songs from behind the Curtain

6  Shared Tears

Conclusion

Acknowledgments

Notes

Index 

最近チェックした商品