自殺と快楽の近代初期英文学史<br>Joy of the Worm : Suicide and Pleasure in Early Modern English Literature (Thinking Literature)

個数:

自殺と快楽の近代初期英文学史
Joy of the Worm : Suicide and Pleasure in Early Modern English Literature (Thinking Literature)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780226816494
  • DDC分類 820.93548

Full Description

Consulting an extensive archive of early modern literature, Joy of the Worm asserts that voluntary death in literature is not always a matter of tragedy.
 
In this study, Drew Daniel identifies a surprisingly common aesthetic attitude that he calls "joy of the worm," after Cleopatra's embrace of the deadly asp in Shakespeare's play—a pattern where voluntary death is imagined as an occasion for humor, mirth, ecstatic pleasure, even joy and celebration. 

Daniel draws both a historical and a conceptual distinction between "self-killing" and "suicide." Standard intellectual histories of suicide in the early modern period have understandably emphasized attitudes of abhorrence, scorn, and severity toward voluntary death. Daniel reads an archive of literary scenes and passages, dating from 1534 to 1713, that complicate this picture. In their own distinct responses to the surrounding attitude of censure, writers including Shakespeare, Donne, Milton, and Addison imagine death not as sin or sickness, but instead as a heroic gift, sexual release, elemental return, amorous fusion, or political self-rescue. "Joy of the worm" emerges here as an aesthetic mode that shades into schadenfreude, sadistic cruelty, and deliberate "trolling," but can also underwrite powerful feelings of belonging, devotion, and love.

Contents

Introduction: Renaissance Self-Finishing
Chapter 1 Failed Seriousness in the Old Arcadia and Gallathea
Chapter 2 Slapstick and Synapothanumenon in Antony and Cleopatra
Chapter 3 Trolling Decorum in Hamlet and Timon of Athens
Chapter 4 The Open Window in Biathanatos
Interlude Inventing Suicide in Religio Medici
Chapter 5 A Cartoon about Suicide Prevention in Paradise Lost
Chapter 6 Smiling at Daggers in Cato, a Tragedy
Epilogue
Acknowledgments
Notes
Index

最近チェックした商品