王の似顔:中世後期フランスにおける肖像画の前史<br>The Likeness of the King : A Prehistory of Portraiture in Late Medieval France

個数:

王の似顔:中世後期フランスにおける肖像画の前史
The Likeness of the King : A Prehistory of Portraiture in Late Medieval France

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 352 p./サイズ 96 halftones
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780226658797
  • DDC分類 759.40902

基本説明

Challenges the canonical account of the invention of modern portrait practices, offering a case against the tendency of recent scholarship to identify late medieval likenesses of historical personages as "the first modern portraits."

Full Description

Anyone who has strolled through the halls of a museum knows that portraits occupy a central place in the history of art. But did portraits, as such, exist in the medieval era? "The Likeness of the King" challenges the canonical account of the invention of modern portrait practices, offering a case against the tendency of recent scholarship to identify late medieval likenesses of historical personages as 'the first modern portraits'. Unwilling to accept the anachronistic nature of these claims, Stephen Perkinson both resists and complicates grand narratives of portraiture art that ignore historical context. Focusing on the Valois court of France, he argues that local practice prompted shifts in the late medieval understanding of how images could represent individuals and prompted artists and patrons to deploy likeness in a variety of ways.
Through an examination of well-known images of the fourteenth- and early fifteenth-century kings of France, as well as largely overlooked objects such as wax votive figures and royal seals, Perkinson demonstrates that the changes evident in these images do not constitute a revolutionary break with the past, but instead were continuous with late medieval representational traditions.

最近チェックした商品