ヴィクトリア朝の科学と文学における唯物論的美学<br>The Outward Mind : Materialist Aesthetics in Victorian Science and Literature

個数:

ヴィクトリア朝の科学と文学における唯物論的美学
The Outward Mind : Materialist Aesthetics in Victorian Science and Literature

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 368 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780226462202
  • DDC分類 111.8509034

Full Description

Though underexplored in contemporary scholarship, the Victorian attempts to turn aesthetics into a science remains one of the more fascinating aspects of that era. As mind and emotion were increasingly understood in terms of biology, aesthetic experience began to be thought of less as abstract judgment and more as an interaction between the nervous system and the materiality of art. In The Outward Mind, Benjamin Morgan approaches this period of innovation as an important origin point for current attempts to understand art or beauty using the tools of the sciences. Moving chronologically from natural theology in the early nineteenth century to laboratory psychology in the early twentieth, Morgan draws on little-known archives of Victorian intellectuals such as William Morris, Walter Pater, John Ruskin, and others, to argue that scientific studies of mind and emotion transformed the way that nineteenth-century writers and artists understood the experience of beauty and effectively redescribed aesthetic judgment as a biological adaptation.
Looking beyond the Victorian period to humanistic critical theory today, he also shows how the historical relationship between science and aesthetics could be a vital resource for rethinking aspects of contemporary literary and cultural criticism such as materialism, empathy, practice, and form. At a moment when the tumultuous relationship between the sciences and the humanities is the subject of ongoing debate, Morgan argues for the importance of understanding the arts and sciences as being incontrovertibly intertwined.

最近チェックした商品